måndag 12 augusti 2013

Söndagstur på cykel


Det hör liksom till man emellanåt tar en cykeltur. Fördelen med Malmö är att man kommer ganska långt på cykel. Nackdelen är att man ganska snart har sett det mesta. Natur och strandmiljö, ja, då blir det Limhamnsfältet och Ribban. Modern byggnation - Västra hamnen. Industribyggnader gamla och nyare hittar man i hamnområdena. Klart att det finns mer stadsmiljö, men eftersom Malmö blev så illa åtgången under Yngvessons 70-tal, så finns här mängder av huslimpor som ser likadana ut. Lika malplacerade vart man ser.
Men, man får väl skärpa till sig, förnyelse lär ju komma inifrån.
Iallafall så när jag tycker att jag behöver ta en lite längre runda, så cyklar jag till brofästet. Det är ganska precis två mil tur o retur, vilket för mig känns rätt så lagom eftersom man ibland har motvind (även om det bara är i ena riktningen...)
Jag ser att det blir färre och färre bilder från mina cykelturer vilket kanske inte är så konstigt. Det finns ju en gräns hur mycket man kan variera samma motiv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar