tisdag 13 augusti 2013

Motormässa 1970


Hittade en film tagen vid ett besök på Motormässan i Malmö. Jag har kommit fram till att det bör ha varit 1970, eftersom jag måste ha använt min första riktiga kamera, en Pentax Spotmatic, och den köpte jag tidigt våren 1970.
Några vettiga bildtexter kan jag inte få ihop eftersom jag inte vet så mycket om bilarna. Kan dock konstatera att bilden ovan föreställer bakdelen på en Lamborghini Marzal av 1967 års modell (fick ta hjälp av Google). Det är samma bil som det sitter en tjej med svart kort klänning i. En bil med så kallade måsvingar till dörrar, vilket tyvärr inte framgår av mina bilder. Ja, också framgår det att en BMC Cooper fortfarande är sig lik, och att en racerbil också går att känna igen. Det framgår också att kläd- och hårmodet för tjejer har förändrats lite grann på 40 år.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar