söndag 18 augusti 2013

Fotoutställning


Igår var då dagen inne för att ställa ut bilder upphängda på tvättlina vid Stadsbiblioteket här i Malmö. Trots ett visst manfall (det var som mest 84 anmälda) blev vi till sist 29 st som ställde ut. Men det gjorde inte så mycket, det blev ju desto mer plats för oss som var där att bre ut sig på. 29 utställare fördelat på 400 meter lina, blir ju en hel del bilder.
Det var hur trevligt som helst. Fast lite trist att jag glömde ta en bild av min utställning.


Här kan man skymta Rei när han lägger sista handen vid upphängningen av sina bilder. Rei hängde på dubbla rader, men själv kunde jag unna mig lyxen att bre ut mig på en enkel rad i fulla 10 meter med mina blandade gatubilder.


Mittemot mig ställde Johan Larsson från Jönköping ut. Han var en trevlig bekantskap. Vilket man gott kan säga gällde för den allmänna stämningen. Sällan har man sett så mycket fotofolk bland så många tvättlinor. Man stannade länge, snackade och umgicks. Jag träffade också på Johan Ericsson, aktiv på Fs, som även han visade sig vara hur trevlig som helst. Han hade också hunnit kolla på konkurrerande utställningen Planket, men tyckte att Linan höll en högre klass rent generellt, plus att varje utställare här hade möjligheten att visa betydligt fler bilder än vad som var möjligt för Plankets utställare.


Här kan man se åtminstone baksidan av mina bilder. Jag var den ende av utställarna som hade plastat in bilderna med Gladpack (Man hade lovat regn, men det blev bara några droppar). plasten gjorde att det blev ett lite skrynkligt intryck, men jag hörde att någon av besökarna tyckte att det tillförde till motiven. (Hur man nu ska tolka det...) I alla fall hade jag lyxat till på klämmorna. Istället för simpla tvättklämmor hade jag kontorsklämmor i stål. En kompensation för den skrynkliga plasten.


Enligt Niklas Wiborn som ju är arrangören bakom Linan var antalet besökare de första tre timmarna ca 4000, vilken jag tycker är extremt bra.
Ser redan fram emot "Linan 2014".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar