måndag 10 februari 2014

Malmös boardwalk


Jag har kommit underfund med att jag måste röra mer på mig. När man nämner det för omgivningen får man omedelbart uppmuntrande tillrop. Det rekommenderas gym och allt möjligt. Jag passerar allt som oftast gym belägna i större fd butikslokaler. Med stora fönster utåt gatan går det liksom inte att undvika att se vad som försiggår därinne. Därför vet jag att gym inte är något för mig. Får ses som en sista (desperat) utväg. Löpning känns inte heller riktigt som min grej. Verkar stressigt, man ser ingenting, också blir man svettig. Då återstår i stort sett promenader. Och så fick det bli. En timme om dan. Vilket innebär en sträcka på 5 km, dvs om man går i marsch-hastighet. Går man fortare, blir det förstås effektivare, men då kanske man missar nåt, jag har ju kameran med. Någon upplevelse får det ju bli, inte bara att gå för gåendes skull. Jag studerade kartan för att reda ut vad som befinner sig på 2,5 km avstånd från hemmet. Ett mål med alternativa vägar. Man vill ju inte gå samma väg båda hållen. Turning Torso var ett sådant mål, som jag nu har testat ett tag. Det gick ganska bra. Några bilder från Malmös boardwalk i Västra hamnen blev det också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar