onsdag 26 mars 2014

Livet på landet


Tillbringade större delen av förra veckan hos min dotter och hennes man på landet. Hjälpte till med lite av varje. Fick också tid att utforska omgivningarna med kameran. Jag är ju ingen naturfotograf, har svårt att se motiv bland grenar och trän. Ser väl naturen mest som en bakgrund till nåt annat. Men det var roligt ändå att vandra omkring. Fast nästa gång ska jag ha stövlar. Det var lite fuktigt på en del ställen.


Ett några dagar gammalt lamm


Bakom ett av uthusen fanns en del intressanta saker, bland annat ett gammalt element



Också dom här grejorna som jag inte vet vad dom är till



En vagn som verkar ha kört fast



Ett växthus i behov av reparation. Får bli nästa gång



Kaveldun


Katten betraktade mig, lätt ointresserad



Det rinner en bäck genom skogen. Vid en del ställen är det ganska bra fart på vattenflödet. En gång i tiden lär det ha drivit en såg, men det var länge sedan



Brandskadad räfsa


Huset värms upp med ved och det finns det gott om


Mera ved

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar