tisdag 7 januari 2014

Radioskugga


Jag har just tillbringat några dagar i radioskugga. Dvs utan fungerande mobiltelefoni och internetuppkoppling. Ändå har jag varken varit i nån avfolkningsbygd eller vildmark. Snarare tvärtom. Jag har varit några mil utanför storstaden Göteborg. 
Jag har alltid trott att om man har Telia som operatör så kan man nå och bli nådd överallt. Men jag har nu blivit varse om sanningen. Och inte måste man ge sig särskilt långt ut i vildmarken heller. Visst var det några mil ut på landet, men där finns både hus, elektricitet och asfalterade vägar. Så nu har jag lärt mig att internet och mobilteckning är inget man alltid kan ta för självklart. I varje fall inte om man valt Telia som operatör. Kanske hör det till saken att platsen är väldigt idyllisk. Alldeles för idyllisk för radiovågor tycker kanske Telia. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar