onsdag 1 januari 2014

Första januari


Första januari. Låter lite skräckinjagande. Det är som att allvaret återigen tar sin början. Eller kanske ska man se det som man fått ännu en chans?

Som vanligt har julhelgen haft en passiviserande inverkan på livet. Man hasar runt i innetofflorna och konstaterar dystert att det redan börjat mörkna trots att man praktiskt taget just avslutat frukosten. Julmaten har förlorat sin tjusning och man ser fram emot att stuva undan glitter, ljusstakar, tomtar och annan skit. Längtan till våren börjar göra sig påmind även om man får räkna med att det kan dröja tre månader till innan den blir verklighet. Härda ut.

Kanske lite musik att lyssna på medan man väntar på att ljuset ska återvända? Varför inte lite melankolisk country som “Sunday Morning Coming Down” skriven av Kris Kristofferson, men bäst framförd av Johnny Cash.


4 kommentarer:

  1. Jättefina bilder jag följer dig med spänning. Undrar om det finns någon sida där man själv kan lägga ut gamla malmöbilder på nätet.
    //jan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Har du Malmöbilder så tycker jag du ska starta en blogg. Det finns ett stort intresse för gamla bilder. Så sätt igång! Jag kommer i alla fall att läsa den.

      Radera
  2. Tack, ska tänka på saken.

    SvaraRadera
  3. Ja då har jag gjort några stapplande steg att skapa en blogg. Jag finns på Pivaren.blogspot.com ska försöka hålla den uppdaterad men jag lovar inte förmycket.
    //jan

    SvaraRadera