lördag 5 oktober 2013

Utflykt i det analoga arkivet


En blandat kompott av analoga bilder från arkivet. Negativen avfotograferade med Nikon D5100 och Micro 60/2.8. Se beskrivning här.


Den här bilden är från ett kort besök i Lysekil sommaren 1973. En papegoja hade rymt från hemmet och man försökte fånga in den med nät. Minns inte hur det gick, men jag kommer ihåg att måsarna attackerade rymlingen.


Mina föräldrar hade sommarställe i Höör och i den här byggnaden fanns tvättstuga och snickarbod. Bilden från nån gång i början av 70-talet. Allt är borta sedan länge.


Konstnär i arbete. Bilden tagen i Kungsparken 1969.


Min far sitter i backluckan på sin bil. Han ser lite sorgsen ut där han sitter och tittar ut över havet. Undrar vad han tänkte på. Lomma nån gång tidigt 70-tal.


Det här porträttet av min kompis Sven minns jag var inspirerat av ett skivomslag med gruppen Creedence Clearwater Revival. Ett populärt band vid den här tiden. Måste varit 1969.


Söndagsutflykt nån gång sommaren 1969 eller 70. Limhamn med cementfabriken i bakgrunden. Den stora kontorsbyggnaden till höger i bild minns jag inte alls. Revs förmodligen för ett bra tag sedan.

Korr: Fick ett mail som berättar att byggnaden (Cementas kontor) fanns så sent som 2011.


Vid samma utflykt hittade vi ett gammalt paraply. Christer med paraply på Ribersborg.

Alla bilderna tagna med Pentax Spotmatic och 55/1.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar