måndag 10 juni 2013

Ännu ett besök på Drottningtorget



Upptäckte att jag hade en optik i sortimentet som jag köpt före jul men ännu inte använt. Låter kanske konstigt, men så kan det bli när man köper vid vad som känns som ett bra tillfälle, och inte när behov uppstår. Men det kanske känns igen? Hursomhelst köper jag mest begagnade grejor och tittar då på nyskick för runt halva nypriset, det är alltid någon som tröttnar snabbt. Och i det här fallet var det en Panasonic 14/2.5 som jag kunde köpa fördelaktigt. Det är klart att man kan ju också säga att eftersom det inte fanns ett egentligt behov så hade det blivit ännu billigare att avstå...

I vilket fall har det nu blivit av att testa optiken ifråga. Den fick följa med på loppis. Det gick väl hyfsat, men jag måste säga att jag i såna här sammanhang nog föredrar 20/1.7. Man får gå så förbaskat nära med 14 att man blir väl påträngande. Diskret påträngande...

Alla bilder: Panasonic GF1 och 14/2.5















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar