söndag 31 oktober 2010

Prag igen

Åter ett inlägg med bilder från Prag. Ska det aldrig ta slut? Nä, det finns hur mycket material som helst.
Vi hade varit uppe och tittat på slottet och när vi skulle promenera tillbaka bestämde vi oss för att stanna någonstans på vägen och ta en öl. Efter bara en liten bit låg det en liten restaurang strategiskt till. Den hade en medeltida framtoning med halm på golvet - typisk turistfälla med andra ord. Men det spelade ju ingen roll, de tog cz 39 för en öl (ca 15 kr) vilket ju är helt ok.
Väl inne satte vi oss på en bänk vid ett fönster och jag undvek nogsamt att luta mig mot väggen då det bakom mig hängde ett fårskinn som såg ut att kunna vara boplats för icke önskvärda smådjur. Fönstret stod öppet och jag lade märke till att väldigt många stannade till och tittade. Inte på mig utan på något annat, nedanför fönstret. En del tog fram sina kameror och fotograferade. Efter ett tag började jag fotografera de som stannade.
När vi hade avslutat vår pilsner och gick därifrån var vi naturligtvis nyfikna på vad alla hade stannat och tittat på eftersom vi inte lade märke till något när vi kom.
Sista bilden i serien visar vad det var som väckte sådan uppmärksamhet.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar