torsdag 30 augusti 2012

Rester av festen


Hittade ytterligare några bilder från årets Malmöfestival som jag tycker är hyggliga. Fragmentarisk skildring av stämningen så att säga. Det är därför jag besöker festivalen; strosa omkring och se vad vad folk har för sig. Som jag ju skrivit tidigare så äter jag inte där, och jag kollar heller inte på banden som spelar eftersom jag inte gillar att stå på ett torg inklämd med 10 000 andra och se för mig okända band uppträda även om det är gratis. Jag köper heller inte stereotypt maskinfabricerade sötsaker för 150kr/kilot.

Jag spenderar alltså inte många kronor på detta årliga evenemang utan är nog en ganska olönsam festivalbesökare. Men som skattebetalare i staden är jag ju ändå delfinansiär. Men jag inte missnöjd, tvärtom. Jag tillhör den halvan av Malmös befolkning (även om majoriteten av besökarna verkar komma från provinsen) som är positivt inställd till festivalen.

Tidningen Metro hade ställt upp en amerikansk husvagn på Stortorget. Ett ”mobile home” och intressant var att man hade även försökt skapa lite stämning av ”white trash” med en hög skrynkliga tidningar på marken framför den låsta ingången. Men det var kanske inte meningen?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar