lördag 3 januari 2015

Turist i Hällingsjö


Jag passade på att under julhelgen bland annat turista i Hällingsjö. Inte någon djupare turism utan ganska ytligt. Dvs jag har inte sett allt Hällingsjö har att erbjuda utan strosade mest omkring på vägen (det finns säkert flera, men jag höll mig till en) som en vanlig man. Det centrala i orten verkade vara bensinstationen. En ganska omfattande byggnad med försäljning av allt möjligt, som det ju brukar vara på en mack. Men här fanns också förutom en rejäl present o inredningsbutik, även tatuerare och stylist. Vilket ju är lite ovanligare. Musiken, en blandning av dansband o svensk country ligger som en ljudkuliss över hela etablissemanget, både ute och inne. Det känns som man klivit in i en film av Ulf Malmros. Alltså hur fint som helst. Jag rekommenderar ett besök; Statoil på väg 156, några mil öster om Göteborg.

Alla bilderna är från Hällingsjö utom den sista som är tagen i skogen en bit därifrån. Men jag tyckte den passade in på nåt vis.

Turistkamera var Canon S90








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar