fredag 2 januari 2015

Julkort



Förr när vinterns första snö kom brukade jag alltid gå ut och ta några bilder. Det brukade bli de enda snöbilderna den vintern eftersom ju södra Skåne är tämligen snöfattigt. Anledningen till att jag gick ut med kameran var förhoppningen att få någon bild som jag kunde arkivera som julkortsmotiv. Naturligtvis blev det aldrig av. Visst, jag skickar julkort, tycker det är en trevlig tradition. Men det brukar bli sådana man köper. Dessutom har de senaste årens snöbilder blivit mer inriktade på gatufoto än på julkort. 
  Men nu ska det bli ändring. Anledningen är att det under min senaste vistelse i Göteborgstrakten, kom ett (åtminstone med skånska mått mätt) rejält snöfall,. Så jag gick ut i skogen med kameran. Jag var lätt beväpnad med kompaktkamera (Canon S90) men det fick duga. Så nu har arkivet fyllts på med lite julkortsmotiv. Det bör räcka några år. Hoppas jag hittar dem när det börjar dra ihop sig i december...





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar