söndag 14 december 2014

Lagrade bilder


Några bilder från blandade händelser de senaste månaderna. Tex Linan i augusti. Som vanligt en trevlig upplevelse med massor av människor. Jag ställde ut Malmöbilder. Har redan börjat fundera på vad jag ska visa nästa gång. Bilder jag inte tagit än eller riktigt gamla bilder? Får se vad det blir.


Resor har det inte blivit. Har hållt på med lägenheten. Spackla/slipa/måla om och om igen. Men jag åkte till Höör. Gick som en vanlig man på byns gator. Fikade. En sann turist. 


En utflykt tid Helsingborg och Dunkers för att kolla på Hans Geddas bilder. Jag tycker mycket om att titta på fotografi hos Dunkers. Det blir alltid en bra upplevelse.


Jo, också har jag varit i Vitaby. Lennart på Analoga Utposten har ett sommarhotell där. Jag var där några dar och kittade fönster. Bilden visar matsalen på hotellet. 


Har också varit på vernissage på Still Kiking Gallery på Vintergatan. Det var en graffitikonstnär, Bates, som ställde ut. Jag känner till honom sedan tidigare, tycker nog han är en av de bästa i sin genre. Han är faktiskt duktig även när han gör tavlor. De flesta som målar graffiti klarar inte av ett mindre format som ska kunna hänga på en vägg hemma. Men Bates funkar. Fick också tillfälle och prata med honom. Han blev glad när han fick höra att jag kände till en jättestor (olaglig) målning som han gjort på dåvarande stationen på Svågertorp för många år sedan. 


Jag tog lite bilder på utställningen, men Bates ville inte synas på bild. Han vill vara lite hemlig. Lite mystisk som han sade. Han är dansk, men har bott i Malmö i tio år. Lite konstigt, man tycker ju att Köpenhamn har mer att erbjuda en konstnär än Malmö. Men han trivs här.


Apropå utställningar så hade Rei Trulsson och Nelly von Trott fotoutställning i vattentornet i Pildammsparken. Det var många år sedan jag besökte vattentornet. Faktiskt fin miljö att ställa ut i. Det verkar ju begränsande med runda väggar, men det var hur bra som helst.


Information sprids inte enbart på Facebook. En del trycks och klistras upp i det fysiska offentliga rummet.


Huvudlös vuxen på trottoar i Höör.


Ett avtryck på Konsthallen


Ett avtryck på Ribersborg.


På promenad runt dammarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar