måndag 9 december 2013

Utflykt


Gjorde en utflykt i lördags. Jag inledde med en promenad till Södervärn för att där ta bussen till Arlöv. Min fotokompis Rei ställer ut bilder tillsammans med några andra på Arlövs bibliotek, och det är ju alltid kul att titta på bilder. Därav utflykten.
Reis bilder från utställningen kan du se här.

Dagens lärdom blev annars att bussar inte är att lita på. Speciellt de gula bussarna verkar inte bry sig så mycket om tidtabellen. Men färden mot Arlöv gick bra. Visserligen gick bussen, lite överraskande, 10 minuter tidigare än den skulle. Men jag kom med ändå. Hemresan gick sämre. Bussen var en halvtimme försenad. Men när den väl kom hade den sällskap av ytterligare en. Man fick alltså två identiska bussar att välja mellan. Jag valde den första och när vi kom in i Malmö, bestämde jag mig för att hoppa av redan vid Konserthuset. Var lätt frusen efter en dryg halvtimmes väntan i Arlövs snålblåst, så jag bestämde mig för en rask promenad till Triangelns köpcentrum, för att där köpa en god kopp kaffe hos Kahls. Jag vet att jag vid tidigare tillfällen skrivit om vem som har det godaste kaffe i stan. Men, nu är det alltså Kahls som gäller. Tyvärr finns det ingen mysfaktor hos Kahls, det finns inte ens stolar. Man får sätta sig på någon lämplig bänk i varuhuset med sitt kaffe. Det finns så klart andra caféer i huset som har både mysfaktor och stolar med deras kaffe är ingen höjdare. Man får välja.
Utanför varuhuset lutade julgranen betänkligt. Den ser tveksam ut, hoppas det blir jul i år också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar