måndag 6 maj 2013

Sibbarp



Inspirerad av det vackra vädret tog jag en cykeltur till brofästet i Sibbarp igår. En lagom tur i ganska maklig takt. Man ska ju hinna se något också, inte bara flå på för att försöka sätta nåt slags personbästa.
Jag hade en kamera med, även om jag inte förväntade mig att det skett några större skillnader mot mitt förra besök för snart ett år sedan.


Jag inledde med en sväng förbi den gamla cementfabriken i Limhamn som nu tronar i ensamt majestät likt en gammal borg. Ska bli intressant att se vad det blir av det här området i framtiden.


Tog mig via Prångaregatan ut till Strandgatan, passerade hörnhuset med den pampiga entrén och styrde söderut. Snart glesnade byggnationen och motvinden blev mer märkbar.


Väl framme vid brofästet kunde jag bara konstatera att allt var sig likt. Lite skillnad dock. Vid mitt förra besök var himlen full med dramatiska moln. Nu var den klarblå och molnfri, men lite skillnad ska det ju vara.
Hemfärden gick fint. Motvinden hade förvandlats till medvind vilket kändes bra.





2 kommentarer: