fredag 8 mars 2013

Bilder från Paris


Utsikt från Norte Dame

Fick ett mail idag från Martin Lang, en före detta elev. Jag har inte sett honom på ett tag, men han berättade att flyttat till Paris där han jobbar med reklamfilm. Jag hoppas verkligen att han också tar tillfället i akt att strosa omkring på gatorna och fotografera.
Han var elev hos mig för ca 10 år sedan, på den analoga tiden. Men jag ser att han investerat i en Fuji X100. Och det känns ju som en urbankamera så det blir säkert en del gatufoto också.
Martin var en av mina mest kreativa elever, han var bra på allt han provade på. Men han bestämde sig tidigt för film och han är ett levande bevis på att om man bara jobbar på och inte ger upp så blir det som man tänkt.

Paris är en av de vackraste städer jag vet och för att fira Martins framgångar känner jag att det är dags med lite Parisbilder. Vällagrade direkt från arkivet.

Place du Tertre

Centre national d'Art et de Culture Georges Pompidou

 Utsikt från Montmartre


Place du Tertre

Paul Hansen med den mystiska rykande flaskan

Seine

Place du Tertre








2 kommentarer:

  1. Fina Bilder! Det är något med de analoga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Visst är det speciellt med analoga bilder. (Men digitala går också bra)

      Radera