söndag 26 juni 2011

Rött i kvadrat i Lund



Jag var på utflykt till Lund idag, med buss 130 från Södervärn. Det blev några stopp på vägen, bland annat vid Värnhemstorget.


Den här lille killen satt framför mig på bussen




Vi anlände vid 12-tiden till en mycket stillsam stad som inte verkade ha vaknat riktigt. Knappast något folk i rörelse, vissa gator låg helt öde i solskenet.





Det var min fotokompis Rei som föreslog en fotografisk utflykt till Lund. Han agerade även ciceron och bjöd på en guidad rundvandring i den äldre bebyggelsen.





Vissa gator var inte helt öde. Som framgår av titeln, är det kvadratformat och rött som är temat på dagens inlägg.





Här skymtar vi ett rött uthus genom porten in på gårdsplanen.




Den här vänliga mannen hittade vi utanför Amnestys lokaler. Jag frågade om jag fick ta en bild av honom. Jag brukar sällan fråga om lov, men vid det här tillfället kände jag att det blev nödvändigt då jag missade tillfället att ta en bild av honom obemärkt. Tyvärr blev han lätt oskarp; "Slightly out of focus".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar