tisdag 21 juni 2011

Loppisfynd och några cykelbilder



Jag var på Drottningtorgets loppmarknad i söndags. Kommersen var livlig och utbudet brokigt, precis som det ska vara på en loppmarknad. Jag tittade mest efter gammal fotoutrustning, då jag förra året köpte en Olympus trip i nyskick där för endast 30 kronor. Men den här dagen fanns det inga fynd av den kalibern.




Dock hittade jag två mässingsljusstakar för en rimlig slant, samt en snidad lampfot. Så nu blir det till att försöka hitta en matchande lampskärm, vilket ju också lär bli ett projekt.





Tog några bilder med kameran hängande på bröstet under min cykeltur hem. Här blev det nästan lite Abbey Road-känsla, fast kanske inte riktigt.





På Fersens väg blev jag omkörd av en här mannen, badvärd tydligen. Han trampade på som tusan med kassen från McDonalds dinglande i högernypan. Han var säkert utsänd av sina kompisar på badhuset för att fixa lunchen.



En sak till...





Har nu kommit tre fjärdedelar in i ”Boktjuven”, och måste verkligen rekommendera denna läsupplevelse. Det är en tämligen mörk historia, den utspelas i Tyskland under kriget, och berättas av ingen mindre än Döden. Så redan här kan man ju ana att det inte är precis en munter historia. Men den är fantastiskt bra. Det står på omslaget: ”Köp den, låna den eller stjäl den, men framförallt: Läs den!” Det är bara att hålla med…

Stillebenkamera: Canon S90
Cykelkamera: Panasonic GF1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar