lördag 27 april 2013

Loppis


Idag var det loppmarknad i närmiljön. Eftersom jag är långt ifrån behovslös tyckte jag det kunde vara värt ett besök. Hade egentligen ingen kamera med då jag inte hade tänkt fotografera. Men helt obeväpnad är man förstås aldrig; jag hade min Canon S90 i fickan. Och då marknaden inte kunde erbjuda några frestelser, i alla fall inte för mig, blev det några bilder istället.


I loppisen ingick förut det sedvanliga sortimentet även ett galleri med diverse målningar. Fick intrycket att man i huvudsak vände sig till den desperata kundkrets som var i akut behov av att täcka över en skada i tapeten.


Trots att han var till salu, såg den här lurviga familjemedlemmen ganska glad ut där han satt och tryckte i skuggan under ett bord.


Det gäller att koncentrera sig när man är försäljare av detta brokiga loppissortiment.


Här fanns även diverse prylar för den sportintresserade. Det gavs också möjligheter att testa produkterna före köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar