måndag 14 november 2011

Dagarna i Beijing



Det blev en hel del bilder från besöket i Beijing. Trots uppmärksamheten. Nästa resa blir nog till någonstans där det är lättare att smälta in. Fast vi trivdes bra i Beijing, många sevärdheter och människorna var mycket vänliga.


Har inte ätit kinamat sedan vi kom hem, vilket kanske är förklarligt. Men jag börjar nog snart känna mig redo för en portion biff schezuan eller kanske nasi goreng (jag vet att nasi goreng har sitt ursprung Indonesien, men jag brukar äta det på kinarestauranger)


På populära sevärdheter kan man ofta se en guide med en vimpel på en pinne, promenera i spetsen för en grupp turister iförda likadana kepsar. Det gäller att kunna identifiera sin grupp.


Här frågade jag faktiskt ifall jag fick ta en bild på det här glada paret.


Ungdomsmode


Guide


Yonghe gong dajie


På vakt


Sms


Himmelska Fridens torg


Denshikou dajie


Nikon D80, 18-135/4.-5.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar