lördag 3 september 2016

Besök på Louisiana


Vi gjorde ett besök i Danmark och Louisiana för ett tag sedan. Egentligen ett bra tag sedan, i början av juli. Men jag har glömt bort bilderna. Det kom antagligen nåt emellan. Vet ju att man ju ska ta tag i saker direkt. Men jag kan inte slanga bilderna direkt från kameran till bloggen. För mig måste dom ta en vända i datorn först. Det är väl då det kommer saker emellan.
Besöket på Louisiana var en färgsprakande upplevelse. Man fick se det som kompensation för vädret; det regnade som himlen var öppen. Lite synd naturligtvis eftersom att strosa runt i anläggningen och titta på konstverk och utsikt är en ganska stor del av besöket. Men vi får återkomma, förhoppningsvis en regnfri dag nästa sommar. 
Kameran var en Panasonic GM-1 med 20/1.7; en kompakt kombination. Min Ps är för gammal för att hantera råfiler från kameran så jag fick börja med att köra dom genom Adobe DNG converter (gratis). Ett tips till den som likt mig själv kanske inte alltid har det senaste i programväg.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar