onsdag 23 februari 2011

På gatorna i Paris 1970

När jag rotar igenom det gamla arkivet hittar jag en del material som aldrig blivit kopierat. Det kan vara olika anledningar, bilden kändes kanske inte så intressant just då, eller tänkte jag göra det senare, och så blev det aldrig av. Här kommer några dokumentärbilder från Paris 1970.



Öppningsdags för en av de klassiska boklådorna längs Seine. 




”En amerikan i Paris”. Bilden är tagen utanför ett café på Place de Tertre. Mannen tillhör en grupp turister som bussades runt i stan.



Bilden av tidningsförsäljaren i gathörnet ser jag också med helt andra ögon idag.





Ett par kvinnoben till synes utan kropp.





Den här bilden kallar jag ”Mannen i den vita rocken”.





Och då kan ju den här kallas för ”Mannen i den svarta rocken”.



Den här bilden är tagen i de lite finare kvarteren och jag minns att jag först trodde att mannen på bilden var modeskaparen Yves StLaurent. Vilket det naturligtvis inte var.


Pentax Spotmatic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar