söndag 8 oktober 2017

På resa

Reser en hel del och har alltid en kamera tillgänglig. Jag letar motiv och Ibland har jag tur och får några hyggliga bilder, men naturligtvis blir det en massa dåliga också i min jakt på bilder till min samling av "resebilder". Alltså inte bilder av resmål utan av människor på väg. Sådana här. Det blir också en del svårdefinierade, dvs egentligen inte dåliga, men bilder som inte går att rubricera som varken det ena eller andra. Man ser ngt och tar en bild. Jag tror de flesta fotointresserade gör så. Man knäpper en massa skit. Mer nu än på den analoga tiden. Film kostade ju en del. Nu är det gratis. 



En sliten vagn mellan Jönköping och Nässjö


Samma vagn


I Hässleholm verkar det lugnt


Ställverk i Karlstad


Centralstationen i Karlstad


Allt var inte öppet på stationen i Karlstad


 Tågab tog oss vidare från Karlstad mot Göteborg


Man hade byggt om en kupé till kaffelucka. Praktiskt och funktionellt


Nils Ericssonterminalen i Göteborg


Att åka tåg är stillsamt. Mot Nässjö


Resecentrum i Nässjö. Man skulle behöva fräscha upp skyltningen en aning



I Nässjö kan man använda bussinfon som annonsplats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar