lördag 19 augusti 2017

Malmöfestivalen 2017


Ett gäng bilder från den nyss avslutade Malmöfestivalen. Tidigare sa man att det var ett evenemang som folk antingen älskade eller hatade. Tror inte det, tittar man på folk som går omkring i myllret, så ser de flesta ganska liknöjda ut. Kanske är det som Tommy Hansson, en gång i tiden sångare i Malmöbandet Namelosers, som på 60-talet var ett av Sveriges absolut bästa band, sa när jag sprang på honom på stan i veckan: "En företeelse som överlevt sig själv." Han tyckte också att priserna på gatumaten var alldeles för höga, det blir billigare att besöka en restaurang. Där kan man dessutom sitta ordentligt och slipper äta på papptallrik. 
Har också hört att näringsidkarna i centrum är avskyr festivalen. Och naturligtvis dom som bor där. Och så förstås alla som påverkas av avstängda gator och flyttade hållplatser. Jag har kommit fram till att de som verkligen gillar malmöfestivalen är lantisarna. Så var det för mig när jag bodde på landet och dottern var liten. Då åkte vi till stan och åt langos och munkar och köpte marknadsskräp. Nu är dottern vuxen sedan länge, och jag bor i Malmö och tycker som Tommy Hansson att festivalen känns ganska avslagen.




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar