fredag 24 februari 2017

Bortglömda bilder



Ibland händer det att jag hittar bortglömda bilder i nån gammal mapp. De här bilderna från Malmö Centralstration är just sådana. Jag har de senaste åren deltagit i den anspråkslösa utställningen ”Linan” i Slottsparken i augusti månad. Det är alltid väldigt trevligt och mycket folk. Jag brukar ställa ut lite blandade gatubilder. Men förra året tänkte jag delta med resebilder; dvs inte bilder från olika resmål utan enkla bilder tagna på bussar och tåg, stationer och perronger. Platser som man mer eller mindre råkar befinna sig på.
Hursomhelst i juni förra året när jag började titta genom mina bilder, tyckte jag att urvalet var lite magert. Jag bestämde mig då för att ta mig till Centralen i Malmö enkom för att ta lite bilder med förhoppningen att ngn eller några skulle gå att använda till den kommande utställningen. Man kan förstås tillägga att det stred lite mot grundtanken med projektet, ”jag var där ändå”. Men, men, det blev iaf en del hyggliga bilder och av dem en kanske två som skulle kunna passa in bland de jag redan hade.
Det var bara det att Linan ställdes in förra året. Det blev ingen utställning. Får väl hoppas på detta året istället.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar